This is a free Purot.net wiki
Pages

Tämä Wiki on Oulun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan TVT-opetuksen opetuswiki.

2011 KTK/Oulun yliopisto/Jari Laru

  • View:

Markon laatikko

Tieteellisen tiedon etsiminen

Vastatkaa kysymyksiin luomalla ryhmällenne oma wikisivu ryhmänne hiekkalaatikon alle

HOX! Tärkeintä on tutustua palveluihin, ei niinkään vastata "oikein" kysymyksiin.

Etsi tietoa verkosta:

Scholar Google: (Googlen akateeminen versio) KÄYTÄ TÄTÄ AINA ETSIESSÄSI TIETEELLISTÄ TIETOA JOS SITÄ PITÄÄ GOOGLELLA ETSIÄ! HOX!

1. Kokeile hakusanaa didaktiikka, mitä löydät? lisää hakusanaan "sanna järvelä" miten tulokset muuttuvat? Minkätyyppisiä lähteet ovat ie. mistä verkko-osoitteesta (jos mistään) ja millä otsikolla lähteet ovat? Katsokaa lähteitä avaamalla pdf/html-tiedosto jos hakutuloksessa on sellainen tarjolla?

didaktiikalla löytyy artikkeleja joiden nimessä esiintyy sana didaktiikka. Sanna lisäämällä se hakee artikkelien "sisältä" sanat sanoja didaktiikka ja sanna järvelä. Yliopitstojen julkaisuja.


2. Muuta hakusanaksi "Sanna Järvelä self-regulated learning". Miten hakutulokset muuttuvat? kokeile tarjolla olevia linkkejä ja vertaa kohdan 1. tuloksiin. Onkos esim. kansainvälisyydessä (kieli, lähteiden julkaisumedia yms eroa).

Englanninkielisiä julkaisuja joissa suurimmassa osassa löytyy tämä kyseinen julkaisu luettavissa

 

Nelli: (Se todellinen yliopiston kirjasto)

3. Etsi Nellin etusivun vasemman reunan "hakukoneella" tietoa. Montako lehteä löytyy käyttämällä termiä "education" montako lehteä löydät? muuta hakusanaksi "collaborative learning" montako lehteä löydät tarkemmalla hakusanalla?

37423 löytyi molempia


4. Etsi Nellistä lehti "Interactive Learning Environments" ja sieltä artikkeli kirjoittajan nimellä: "Johanna Blueminka" Mikä on artikkelin nimi? Mitä artikkeli käsittelee? Mikä on artikkelin pysyvä linkki (doi)? Kokeile laittaa doi hakukoneeseen (google), mitä tapahtuu? kuvaile

Group-level analysis on multiplayer game collaboration: how do the individuals shape the group interaction?

 

Mendeley: (Lähdeviitteiden jako- ja hallintapalvelu; biografiapalvelu ja paljon muuta)
5. Laita Johanna Blueminkin artikkelin otsikko Mendeleyn papers-hakukoneeseen ja etsi artikkeli. Vertaa hakutuloksia Nellin kautta löytyneisiin (Ebscohost-tietokannan) hakutuloksiin? Kumpi on helppolukuisempi ja minkä takia? Kopioi sivulta artikkelin abstrakti ja lähdeviite (APA) sivun alaosasta cite-työkalusta. Liitä kopioimasi tiedot wikiartikkelisi yhteyteen.

Abstract

In this study, the aim was to examine how small-group collaboration is shaped by individuals interacting in a virtual multiplayer game. The data were collected from a design experiment in which six randomly divided groups of four university students played a voice-enhanced game lasting about 1 h. The 'eScape' game was a social action adventure developed as a part of the study. In the analysis of the video data, students' discourse functions during the game were analysed with content analytic methods for studying the nature of their interaction. An effort was made to analyse the data on both group and individual levels, and therefore the participants' prior social ties and experience in gaming were studied as well. The results showed that the students' main discourse functions in their conversation were Question, Content Statement, Instruction or Order and Response. It was found that individual students, especially those with prior knowledge of gaming or prior social ties, can have a major impact on the social interaction and the outcome of collaboration. It can be concluded that the eScape game allowed the students to engage in true and constructive collaborative activity, and in the future multiplayer games could be used, for example, to promote group cohesion and development, when employed in a pedagogically meaningful manner.

Bluemink, J., Hamalainen, R., Manninen, T., & Jarvela, S. (2010). Group-level analysis on multiplayer game collaboration: how do the individuals shape the group interaction? Interactive Learning Environments, 18(4), 365-383. Cognitive Science Society. Retrieved from http://www.informaworld.com/openurl?genre=article&doi=10.1080/10494820802602444&magic=crossref


6. Tutustu Mendeleyn ominaisuuksiin. Aloita luomalla itsellesi käyttäjätunnus (ryhmätyönä tehtävässäkin harjoituksessa henk.koht. tunnukset. Voit käyttää Facebook-tunnuksia). Mitä tarkoittaa web-importer? Mistä löytyy tietokoneelle asennettava versio mendeleystä (desktop client) ja mitä sillä voit tehdä? Liity tvt-opetuskäytön mendeley-ryhmään. Mitä sieltä löytyy?

tietokoneelle asennettava versio löytyy oikeasta yläkulmasta. Sillä voi tallentaa ja muokata samaa matskua eri koneilla ja niiden hallinnointi helpottuu.

Täydennä tai korjaa

Lähdeluettelo: (virheellinen)

korjaa lähdeluettelo oikeaksi (vihje: käytä yllämainittuja palveluita ja oppimateriaalia, erityisesti APA6 ohjeistus. Lähdeviitteiden tarkastuksessa kannattaa etsiä alkuperäinen lähde tietokannoista tai hakukoneella)

VERKKOLÄHDE: http://en.wikipedia.org/wiki/Socially_Distributed_Cognition (verkkolähteen viittauskäytänne puuttuu APA6 tiivistelmästä. Vihje: käy wikipediassa ao. artikkelissa ja etsi viite/reference ao. artikkeliin. LÖYTYY kyllä)

AIKAKAUSLEHTI: Bluemink, J., Hamalainen, R., Manninen, T., & Jarvela, S. Group-level analysis on multiplayer game collaboration: how do the individuals shape the group interaction? Interactive Learning Environment

KIRJA: De Graaff, E. (2008). Educational research and design of the virtual learning environment.

KONFERENSSIN PROCEEDINGS: Stahl, G., Miyake, N., & Law, N. (2011). Connecting Computer-Supported Collaborative Learning to Policy and Practice: CSCL2011 Conference

Discuss & brainstorm

Only members of this wiki are allowed to contribute to discussions. If you would like to participate in the discussion, send a membership request.