This is a free Purot.net wiki
Pages

Tämä Wiki on Oulun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan TVT-opetuksen opetuswiki.

2011 KTK/Oulun yliopisto/Jari Laru

  • View:

Tieteellinen kirjoittaminen

Tieteellisen tiedon etsiminen Mirva, Nina ja Piitu

Vastatkaa kysymyksiin luomalla ryhmällenne oma wikisivu ryhmänne hiekkalaatikon alle

Etsi tietoa verkosta:

Scholar Google: (Googlen akateeminen versio)

1. Kokeile hakusanaa didaktiikka, mitä löydät? lisää hakusanaan "sanna järvelä" miten tulokset muuttuvat? Minkätyyppisiä lähteet ovat ie. mistä verkko-osoitteesta ja millä otsikolla lähteet ovat?

Vastaus: Hakusanalla "didaktiikka" löytyi eri oppiaineiden didaktiikkaa käsitteleviä kirjoja. Lisäämällä hakuun "sanna järvelä" löytyi lainauksia Sanna Järvelän teoksista.

Yliopisto-opettaja verkossa taidot puntarissa. Verkko-opettajien osaamisalueiden ja tarjolla olevien tukipalveluiden kartoitus.

http://www.helsinki.fi/hum/skl/ihmiset/stepanovat/tievie/reaktiopaperit/reaktiopaperi2.pdf

Ammatillisen opettajan rooli muutosten myllerryksessä

http://publications.theseus.fi/handle/10024/20132


2. Muuta hakusanaksi "Sanna Järvelä self-regulated learning". Miten hakutulokset muuttuvat?

Vastaus: Löytyi englanninkielisiä tieteellisiä teoksia, joissa Sanna Järvelä on ollut tekijänä tai hänen teoksiinsa on viitattu.

 

Nelli: (Se todellinen yliopiston kirjasto)

3. Etsi Nellin pikahaku-toiminnolla lehtiä nimellä "education" montako lehteä löydät? muuta hakusanaksi "collaborative learning" montako lehteä löydät tarkemmalla hakusanalla?

Vastaus: 775 lehteä. Tarkemmalla hakusanalla löytyi 1 lehti.


4. Etsi Nellistä lehti "Interactive Learning Environments" ja sieltä artikkeli kirjoittajan nimellä: "Johanna Blueminka" Mikä on artikkelin nimi? Mitä artikkeli käsittelee? Mikä on artikkelin pysyvä linkki (doi)?

Vastaus: Artikkelin nimi

Group-level analysis on multiplayer game collaboration: how do the individuals shape the group interaction?

Artikkeli käsittelee interaktiivisia oppimisympäristöjä ja yhteisöllisiä pelejä.

10.1080/10494820802602444

Mendeley: (Lähdeviitteiden jako- ja hallintapalvelu; biografiapalvelu ja paljon muuta)
5. Laita Johanna Blueminkin artikkelin otsikko Mendeleyn papers-hakukoneeseen ja etsi artikkeli. Vertaa hakutuloksia Nellin kautta löytyneisiin (Ebscohost-tietokannan) hakutuloksiin? Kumpi on helppolukuisempi ja minkä takia? Kopioi sivulta artikkelin abstrakti ja lähdeviite (APA) sivun alaosasta cite-työkalusta. Liitä kopioimasi tiedot wikiartikkelisi yhteyteen.

Vastaus: Mendeley on helppolukuisempi, koska siinä näkyy suoraa artikkelin kirjoittaja.

Abstract

In this study, the aim was to examine how small-group collaboration is shaped by individuals interacting in a virtual multiplayer game. The data were collected from a design experiment in which six randomly divided groups of four university students played a voice-enhanced game lasting about 1 h. The 'eScape' game was a social action adventure developed as a part of the study. In the analysis of the video data, students' discourse functions during the game were analysed with content analytic methods for studying the nature of their interaction. An effort was made to analyse the data on both group and individual levels, and therefore the participants' prior social ties and experience in gaming were studied as well. The results showed that the students' main discourse functions in their conversation were Question, Content Statement, Instruction or Order and Response. It was found that individual students, especially those with prior knowledge of gaming or prior social ties, can have a major impact on the social interaction and the outcome of collaboration. It can be concluded that the eScape game allowed the students to engage in true and constructive collaborative activity, and in the future multiplayer games could be used, for example, to promote group cohesion and development, when employed in a pedagogically meaningful manner.

Bluemink, J., Hamalainen, R., Manninen, T., & Jarvela, S. (2010). Group-level analysis on multiplayer game collaboration: how do the individuals shape the group interaction? Interactive Learning Environments, 18(4), 365-383. Cognitive Science Society. Retrieved from http://www.informaworld.com/openurl?genre=article&doi=10.1080/10494820802602444&magic=crossref


6. Tutustu Mendeleyn ominaisuuksiin. Aloita luomalla itsellesi käyttäjätunnus (ryhmätyönä tehtävässäkin harjoituksessa henk.koht. tunnukset. Voit käyttää Facebook-tunnuksia). Mitä tarkoittaa web-importer? Mistä löytyy tietokoneelle asennettava versio mendeleystä (desktop client) ja mitä sillä voit tehdä? Liity tvt-opetuskäytön mendeley-ryhmään. Mitä sieltä löytyy?

Vastaus: Web-importerilla pääsee käsiksi laajaan akateemiseen tietokantaan ja sen avulla voi tallentaa helposti pikalinkkejä tietolähteisiin.

Tietokoneelle asennettavalle versiolle oli oma välilehti. Sillä voi hakea teoksia, lisätä niihin omia muistiinpanoja ja lisätä sitaatteja teoksista omiin teksteihin.

Sieltä löytyy kurssiin liittyviä matskuja.

Täydennä tai korjaa

Lähdeluettelo: (virheellinen)

korjaa lähdeluettelo oikeaksi (vihje: käytä yllämainittuja palveluita ja oppimateriaalia)

http://en.wikipedia.org/wiki/Socially_Distributed_Cognition

Bluemink, J., Hamalainen, R., Manninen, T., & Jarvela, S. (2010). Group-level analysis on multiplayer game collaboration: how do the individuals shape the group interaction? Interactive Learning Environment, 18(4), 365-383

De Graaff, E. (2008). Educational research and design of the virtual learning environment. Delft University of Technology, Netherlands: ACM Press.

Stahl, G., Miyake, N., & Law, N. (2011). Connecting Computer-Supported Collaborative Learning to Policy and Practice: CSCL2011 Conference

http://www.flickr.com/photos/will-lion/3975273940/sizes/m/in/photostream/

Discuss & brainstorm

Only members of this wiki are allowed to contribute to discussions. If you would like to participate in the discussion, send a membership request.